Betonový obloukový most v Dolních Loučkách pochází z roku 1950, kdy se dokončovala výstavba dráhy
Brno-Havlíčkův Brod. Most byl navržen jako obloukový z důvodu úspory času (výstavba základů) i materiálu (dřevo i beton).
Navrhl jej tým Ing. Havránka. Nejprve byl postaven betonový oblouk ze dvou polovin s tím, že pro odskružení se použily
hydraulické zvedáky, s tím že mezera mezi oběma zvednutými díly bude dodatečně zabetonovaná. Po zatuhnutí betonové vložky
může být mostní oblouk odskružen a horní betonová vložka po odstranění hydraulických zvedáků dobetonována. Po dokončení
hlavního oblouku byly postaveny betonové podpěry horní mostovky a mostovka samotná. Nakonec bylo dokončeno krajní mostní
pole na Panáčkově skále u nádraží Dolní Loučky. Zbytek mostu u Dolních Louček je tvořen betonovými oblouky podle předválečné
dokumentace, kde všechny původní pilíře byly řádně založeny a vystavěny na výšku následujícího oblouku (původně měl být
z kamene). Po válce byla však zvolena jiná technologie stavby oblouku mostu a to z armovaného betonu. Stejně byly dobetonovány
i chybějící pilíře dalších mostů na této trati jak je vidět na mostech v Řikoníně-Kutinách.
Most v Dolních Loučkách byl v 50-tých letech systematicky hlídán ze strategických důvodů studené války. Obrázky mostu poskytli příznvci zahradních železnic