Betonové klenuté železniční mosty u Řikonína pocházejí z roku 1949, kdy se dokončovala výstavba dráhy
Brno-Havlíčkův Brod. Pilíře mostu byly založeny jako kamenné ještě v počátcích výstavby této trati. Z důvodů časových úspor
bylo navrženo jejich dokončení armovaným betonem, které se nakonec realizovalo. Mosty po celé trati Brno-Havlíčkův Brod
byly takto finálně dokončeny s výjimkou betonového obloukového mostu v Dolních Loučkách. Ten byl stavěn také z důvodu úspor
na pořizování základů jednotlivých mostních pilířů. V okolí mostů můžeme najít betonové základy kabelových jeřábů, které
zajišťovaly dopravu betonové směsi do jednotlivých sekcí oblouků a pilířů mostů. Na prvních obrázcích je vidět krátký klenutý
most na Kutinách, který je založen na kamenných základech a poté dobetonován včetně oblouků.
Obloukový most u Řikonína je na tom obdobně avšak krom prostředních tří pilířů, má všechny kamenné pilíře dokončeny do finále.
Betonové oblouky Řikonínského mostu jsou z armovaného betonu. Další zajímavostí Řikonínského viaduktu je fakt, že je v oblouku.
Také je znám dvěmi železničními nehodami, kde druhá skončila velkou tragédií, kdy zahynulo okolo 30 cestujících mezinárodního rychlíku. Obrázky poskytli příznivci modelových železnic.