Mosty a lávky

Naše mosty a lávky

Betonové klenuté mosty Řikonín a Kutiny

Naše mosty - Hl. strana > Železniční mosty > Mosty Řikonín

Betonové klenuté železniční mosty u Řikonína pocházejí z roku 1949, kdy se dokončovala výstavba dráhy Brno-Havlíčkův Brod. Pilíře mostu byly založeny jako kamenné ještě v počátcích výstavby této trati. Z důvodů časových úspor bylo navrženo jejich dokončení armovaným betonem, které se nakonec realizovalo. Mosty po celé trati Brno-Havlíčkův Brod byly takto finálně dokončeny s výjimkou betonového obloukového mostu v Dolních Loučkách. Ten byl stavěn také z důvodu úspor na pořizování základů jednotlivých mostních pilířů. V okolí mostů můžeme najít betonové základy kabelových jeřábů, které zajišťovaly dopravu betonové směsi do jednotlivých sekcí oblouků a pilířů mostů. Na prvních obrázcích je vidět krátký klenutý most na Kutinách, který je založen na kamenných základech a poté dobetonován včetně oblouků.
Obloukový most u Řikonína je na tom obdobně avšak krom prostředních tří pilířů, má všechny kamenné pilíře dokončeny do finále. Betonové oblouky Řikonínského mostu jsou z armovaného betonu. Další zajímavostí Řikonínského viaduktu je fakt, že je v oblouku. Také je znám dvěmi železničními nehodami, kde druhá skončila velkou tragédií, kdy zahynulo okolo 30 cestujících mezinárodního rychlíku. Obrázky poskytli příznivci modelových železnic.


Most Kutiny Most Kutiny Most Kutiny Most Kutiny Most Kutiny
Most Kutiny.
Most Řikonín Most Řikonín Most Řikonín Most Řikonín Most Řikonín
Most Řikonín.
Most Řikonín Most Řikonín Most Řikonín Most Řikonín Most Řikonín
Most Řikonín.
¨

Naše mosty - Hl. stránka


Feldbahn-Diana-Kutiny